27 mars 2013

Pesach

Idag vaknade jag av farmors röst som kom svävande från en våning ner. Lämnade sängen med ett skutt som skulle gjort vilken idrottslärare som helst stolt, då jag kom ihåg att jag faktiskt hade planer idag, och att klockan inte var åtta längre.
In på affären, ut från affären och hem till farmor. Lagade en fläskfilégryta som vi ska äta i stugan i veckan. När jag hackade morötter kom farfar in i köket och såg på uppradningen av ingredienserna.
Han tittade på skärbrädan, sen på mig, sen på spisen och sade:"Jag har ju en bit suovas...".

Sen på Preem och tanka bilen med mor, när hon slutade jobbet. Hem, laga mat, äta mat. Gräva fram en väska ute i bodan, börja packa.
Ut och plocka påskris och pynta det.

Åker i morgon kväll till stugan, och blir där till nästa lördag. Troligtvis. Kanske. Det är det som är planen i alla fall. Kanske försöker jag skriva ett kort inlägg då och då, om jag har någon mottagning, och om jag känner att jag kan offra en bit av telefonbatteriet.

Påskris 1 - Björkkvistar dekorerade med färgglada fjädrar.
Påskris 2 - Extrem brist på Ica-kassar.
Påskris 3 - Äggstekt ris?


// Magda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar